Nissan 350Z - Cloom 1

Nissan 350Z – Cloom

Zacznijmy może od tego jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją?

Wszystko zapoczątkował mój ojciec i to dzięki niemu polubiłem samochody i zabawę z nimi. Móim pierwszym samochodem była starsza odemnie o rok Toyota Corolla (84r) i tak zacząłem się bawić w rajdy – wiele nie moglem pokazać takim rupieciem ale pamiętam że zmieniłem w niej wydech…

Nissan 350Z by Cloom

Nissan 350Z - Cloom 2

Aktualnie jesteś posiadaczam Nissana 350Z – samochodu doskonale znanego w światku tuningowym, jednak jak na razie bardzo rzadko spotykanego na polskich ulicach. Dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?

Wybór padł całkowicie przypadkowo. To auto zawsze mi sie podobało, ale nie sądziłem ze będzie mnie na nie stać. Kiedyś szukałem auta, przeglądalem internet w poszukiwaniu jakiegoś ciekawego samochodu i tak natknąłem się na 350z, w bardzo atrakcyjnej cenie. Kolega zachęcał mnie na kupno Subaru albo Evo8 ale jednak pojechałem do dillera Nissana i tak wyjechałem już swoja Z’ką.

Jakie były pierwsze wrażenia kiedy stałeś się posiadaczem 350Z? Opowiedz o głównych plusach tego samochodu oraz ewentualnych minusach, jeśli takie również posiada…

Nissan 350Z - Cloom 3

Na początku jarało mnie to, że ten samochód ma takie extra przyśpieszenie, jednocześnie dziwiłem się że sportowe auto może być tak wygodne na długie trasy. Jest co prawda nieco „twarde” ale nie odczuwa się tego tak mocno. Również to iż auto ma napęd na tył, nie trzeba za często używać ręcznego. Nadal kocham ten dźwięk silnika, a w szczególności wygląd zewnętrzny 350Z.

Pamiętam że kiedy kupiłem auto, zastanawiał mnie taki przycisk pod kierownicą z lewej strony. Bardzo nurtowało mnie pytanie do czego on sluży. Przyciskając go zaświeciło mi się światełko vdc off i pamiętam że raz włączyłem go wyjeżdżając ze stacji benzynowej. Zaczęło się robić całkiem fajnie bo zacząłem kręcić „młyneczki” – okazało się że był to przycisk do wyłączania systemu anty poślizgowego. Dużym plusem tego auta jest również to, iż nawet na oryginalnych amortyzatorach samochód ładnie trzyma się jezdni.

Tuning Nissan 350Z

Nissan 350Z - Cloom 4

W samochodzie pojawiło się kilka zmian, o których warto w tym miejscu wspomnieć…

We wnętrzu auta wymienione zostało radio na Alpine iva-w200, pojawiły się karbonowe słupki oraz 2 zegary firmy Delfi model bf. Dużo zmian zaszło pod kątem mechanicznym jak i samego silnika: została zamontowana pompa paliwowa Walbro oraz 510cc wtryski paliwa, uszczelka 5/8cala pod kolektor ssący, zimny filtr powietrza AEM, sportowe świece, wałki rozrządu s1 billet, termostat firmy NISMO, w którym sam małym wiertełkiem nawierciłem dwie dziurki. Katalizatory zostały wymienione na Test Pipes firmy Megan, wydech catback firmy INJEN Super ses, amortyzatory olejowe z możliwościa sztywności firmy NEIN type flex oraz stabilizatory Eibach twardsze o okolo 120%.

Z dodatkowych modyfikacji.. łącznie mam już 4 komplety felg: jedne fabryczne z oryginalnymi rozmiarami opon, drugie 17″ felgi z zimowymi oponami, trzecie TSW Laguna 18″ z oponami hoosiers o szerokosci na tyle 295, oraz do jazdy po mieście TSW Thruxton z szerokością opony na tyle 275. Dodatkowo w samochodzie zostały przyciemnione szyby.

Czy w przyszłości planujesz kolejne modyfikacje w swoim 350Z?

Oczywiście! Kiedy już zaczyna się jakieś modyfikacje to później ciężko jest już przestać… Zamierzam kupić caly body kit firmy VeilSide Version 3 z poszerzeniem błotników. Pod kątem mechanicznym pojawi się Turbo firmy Turbonetics lub od razu kupię silnik o pojemnosci 4,2 litra z podwójnym turbo osiągając w tym wypadku jedyne… 640 koni 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *