Calibra Lacky 1

Opel Calibra – Lacky

Jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją i dlaczego wybór padł właśnie na Opla Calibre?

Uuuuuuu.. Kurcze, to dosyć długa historia.. Na moje 18 urodzinki od rodziców dostałem „kapselka” fiata 126p i bylem w siódmym niebie. Nie zapomnę nigdy jak w późniejszym czasie przerabiałem „golfiki” a nawet trafił się też jeden Garbus. Po pewnym czasie zacząłem pracować, sprzedałem Golfa i wtedy zaczeły się poszukiwania innego auta. Nie miałem jednak konkretnie upatrzonej marki i modelu, ale cały czas szukałem czegoś ciekawego. W końcu spotkałem na swojej drodze poszukiwawczej tą jedyną – wpadła mi w oko, spodobała się wizualnie no i jest w moich rękach do dziś.

Tuning Opel Calibra -Lacky

Calibra Lacky 2

Pod katem stylistycznym samochód mocno się zmienił i przyznam że w obecnej postaci wygląda na prawdę imponująco. Opowiedz o wszystkich zmianach jakie zaszły pod tym kątem..

Dzięki współpracy z firmami tunnig.fan i czarodesign.pl opracowywaliśmy wspólnie wizje auta. Trwało to ok 3 miesięcy – projekty, pomysły,… dzięki wirtualnej technice na bierząco mogliśmy kontrolować nasze zagadkowe pomysły dotyczące całej stylizacji. Cali na początku przeszła kosmetykę blacharsko-lakierniczą. Zaczęły się projekty, wizje każdego z nas, aż wkońcu nadeszła ta chwila w której doszliśmy do kompromisu. Calibra została pozbawiona oryginalnych zderzaków i zastąpiona nowymi.

Samochód również został pozbawiony listew bocznych oraz dachowych. Maska z przodu pojazdu również przeszła lifting, pojawiły się też nowe lampy z przodu jak i z tyłu. Lampy przednie zostały uzbrojone również w xsenon. Układ wydechowy również zmienił się pod względem stylistycznym. Co do zawieszenia to zostały zastosowane sportowe sprężyny jaki i amortyzatory. Aby auto efektowniej hamowało, seryjne tarcze zostały zastąpione na nacinane z klockami Ferodo. Auto porusza się aktualnie na 17-calowych felgach.

Calibra Lacky 3

Czy wewnątrz samochodu również pojawiły się jakieś większe zmiany?

Wewnątrz pojawiła się skóra, zmieniona została kierownica z seryjnej na sportową, zostały również pomalowane niektóre elementy wnętrza pojazdu. Jeśli chodzi o Car-audio to samochód wyposażony jest w wysuwany monitor JVC, 2 wzmacniacze oraz tuba basowa JVC. Seryjne głońniki również zostały zmienone na mocniejsze, firmy ALPINE.

Wiem też że już wkrótce samochód zmieni się także pod kątem mechanicznym, zdradzisz nam jakieś szczegóy odnośnie tej przebudowy?

Jeśli chodzi o silnik to w niedalekiej przyszłości zagości tam turbosprężarka. Będzie to K04 znane z 225-konnego Audi, oczywiście wraz z nowym rurowym kolektorem i kompletnym wydechem 2,5cala. w samym silniku zostaną wymienione korbowody na mocniejsze od silnika c20xe/c20let oraz zamontowana zostanie grubsza metalowa uszczelka głowicy w celu odprężenia. Lekkiej obróbce zostanie również poddana głowica, gdzie zagości nowy wałek od modelu 20seh oraz koło z regulacją faz rozrządu. Oczywiście potrzebna będzie również większa ilość paliwa podawanego do silnika i o to zadba nowa pompa paliwa Walbro i większe wtryskiwacze, również zapożyczone z modelu c20let.

Calibra Lacky 4

Po usunięciu seryjnego przepływomierza i zastąpienu go mapsensorem, elektronika zostanie przestrojona za pomocą piggybacka SMT6 lub zdobywającego co raz większą popularność EcuMaster. oczywiście przebudowie ulegnie również cały dolot powietrza gdzie przybędzie oczywiście IC i BOV. Taka konfiguracja powinna zapewnić bez problemu moc 200-220koni. za przeniesienie napędu będzie odpowiadać seryjna skrzynia ze sprzęgłem firmy Sachs z nieco odchudzonym kołem zamachowym. Być może może pojawi się również jakiś sponsor – czas pokaże. Budżet jest skromny ale wszystko w swoim czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *