Opel Corsa II - Kamilooo 1

Opel Corsa II – Kamilooo

Na naszych łamach kolejny ciekawy Opel Corsa, który zmienił się zarówno pod kątem stylistycznym jak i od strony mechanicznej. Bliżej o samochodzie porozmawiamy z jego włascicielem – Kamilooo. Opowiedz nam na początek jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją…

Motoryzacją interesowałem się od zawsze zresztą jak chyba każdy mały chłopiec. Jednak przygoda na dobre rozpoczęła się po zdaniu przeze mnie prawa jazdy. Wtedy praktycznie non stop chciałem siedzieć za kółkiem samochodu, jeździć, przerabiać, co jednak nie cieszyło się specjalnym uznaniem u rodziców. Dalej chyba nie do końca rozumieją mojego zamiłowania do motoryzacji, ale w pewnym stopniu się już przyzwyczaili.

Jaki był główny powód tego że zdecydowałeś się właśnie na Opla Corse?

Padło na Opla Corsę gdyż takie auto wybrali rodzice jako pojazd rodzinny. Nie było mnie stać na inny pojazd wiec powoli miejskie auto z silnikiem 1.0 12v przerabiałem na mniej rodzinne. Aż w końcu pojazd całkowicie przeszedł w moje ręce i stał się małą miejską zabawką.

Opel Corsa II - Kamilooo 2

Opel Corsa II – zmiany stylistyczne

W samochodzie pojawiło się kilka znaczących zmian, zacznijmy może od tych, które zaszły pod kątem stylistycznym…

Na początku przygody z tuningiem stylistyka była najważniejsza. Chciałem żeby auto rodzinne wyróżniało się z tłumu. Pierwszy „tjuning”, jaki wykonałem w Corsie było ściągnięcie chlapaczy z auta. Następne zmiany były juz trochę bardziej poważne i tak po kolei: zderzaki zostały poddane wygładzeniu, klapa tylna pozbawiona rejestracji, a przednia maska otrzymała bad looka. Seryjne lusterka zostały zastąpione M3 Lookami. Zmieniły się również lampy zarówno przednie (z czarnym wkładem) i tylne (lexus look).

Na dzień dzisiejszy wróciły seryjne lampy. Ważne tez było żeby Corsa zbliżyła się bardziej do ziemi. Na początku pojawił się gotowy kit firmy CupLine o obniżeniu 60/40. W chwili obecnej w samochodzie znajduje się zawieszenie gwintowane firmy KW, dzięki czemu Corsa jest dość blisko ziemi. Na aucie było kilka rodzaji felg aluminiowych. Pierwsze felgi jakie były na Corsie to chromowane mangelsy 7×14 cali, następnie felgi firmy Brock B5 w rozmiarze 7/8 x 14.

Opel Corsa II - Kamilooo 3

W chwili obecnej auto jest w wersji cichociemnej i jeździ na czarnej stalowej feldze ze slikami R888 firmy Toyo na przedniej osi.

Opel Corsa II – zmiany wewnątrz

Wewnątrz samochodu także pojawiło się kilka delikatnych zmian

Wewnątrz auta dużych zmian nie ma. Zegary zostały wymienione na wersje z obrotomierzem od Opla Tigry, pojawiła się 30 cm kierownica firmy JOM. Dodatkowo doszło kilka aluminiowych dodatków oraz małe udogodnienie w postaci elektrycznych szyb. Poza tym seryjne fotele zostały wymienione na siedzenia z modelu GSI.

Opel Corsa II – zmiany mechaniczne

Największe zmiany zaszły jendak pod katem mechanicznym…

Opel Corsa II - Kamilooo silnik

Seryjną rodzinną jednostka napędową był motor 1.0 12 V. Przez 6 lat próbowałem okiełznać ta moc. W końcu się udało i stwierdziłem ze czas dodać autu trochę mocy. Wybór padł na 2.0 16v. Udało mi się kupić silnik z policyjnej Vectry o seryjnej mocy 150 KM. Dzięki pomocy teoretycznej ludzi z klubu CTM (corsasport.pl) i sprawnym ręką znajomego mechanika Krisa (koszalińskiego rzeźbiarza) silnik został zamontowany bezproblemowo w aucie. Motor został przeze mnie poddany lekkiemu tuningowi: układ dolotowy ze stali nierdzewnej, lekkie koło zamachowe oraz krótka skrzynia biegów.

Dokładna moc nieznana, gdyż nie udało się jeszcze dojechać na hamownie… strzelam w przedział 150-170 KM. Przyznam że jeździ całkiem nieźle, chociaż brakuje mocy co raz bardziej 🙂 Żeby auto chciało się zatrzymać wymienione zostały tarcze hamulcowe oraz zaciski. Wybór padł na tarcze firmy Omni Commpetition (nawiercane i nacinane), klocki Pagid Red oraz przewody hamulcowe w teflonowym oplocie firmy Sparco (podziękowania dla Kozziego z CTM’u).

Opel Corsa II - Kamilooo 4

Czy w najbliższej przyszłości samochód czekają dalsze modyfikacje?

W najbliżyszm czasie auto przejdzie poważne zmiany stylistyczne. Zostanie jeszcze bardziej useryjnione, zmieni się kolor, zagoszczą szerokie felgi aluminiowe a w środku będą tylko dwa fotele kubełkowe… W przyszłym roku być moze pojawi się turbo, może trzy litry… jeszcze zobaczymy… Więcej informacji na temat samochodu można znaleźć na stronie CORSASPORT.PL, na którą serdecznie zapraszam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *