Zacznijmy może od tego jak zaczęła się u Ciebie przygoda z motoryzacją i tuningiem?
Moja przygoda z motoryzacją zaczęła się, kiedy kupiłem moje pierwsze auto, czyli zielonego Fiata 126P. Chyba większość młodych kierowców zaczynała właśnie od tego autka. On też również posłużył jako pierwszy obiekt tuningu. Nie mówię tu jednak o spojlerach a’la trolejbus, czy progach do ziemi, ale bardziej o aspektach użytkowych, elementy wnętrza, tapicerki itp… W tym samochodzie również przeżyłem moje pierwsze dachowanie 🙂
Aktualnie jesteś posiadaczem samochodu Opel Vectra z ’92 roku – dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?
Szczerze powiem, że to była kwestia przypadku. Chciałem kupić wygodne, w miarę duże i niezawodne auto w rozsądnych pieniądzach, ale nie miałem sprecyzowanej marki, modelu, pojemności silnika… Po prostu chciałem kupić samochód, którym pojeżdżę kilka lat, a że akurat ojca znajomy miał do sprzedania Vectrę, to ją kupiłem.
Tuning Opel Vectra A – zmiany stylistyczne
W samochodzie pojawiło się sporo zmian, głównie pod kątem stylistycznym, opowiedz więc może o zmianach jakie zaszły pod tym kątem w samochodzie…
Pierwsze co zrobiłem, to zlikwidowałem oznaczenia, zmieniłem felgi stalowe 14″ na aluminiowe 15″ i atrapę z seryjnej szarej na grilla z siatki. Kolejnym etapem było obniżenie i utwardzenie zawieszenia, ponieważ na seryjnym według mnie był wizualnie za duży prześwit, więc poprawił się wygląd, oraz właściwości jezdne auta, zwłaszcza przy pokonywaniu zakrętów. Następnie autko dostało kompletne ospoilerowanie od wersji 2000 i lusterka M3 look z kierunkowskazami. Wymieniłem również przednie reflektory na „angel eyes” i zamontowałem halogeny przeciwmgielne. Tylne lampy pomalowałem delikatnie na czerwono. Po tych zabiegach autko nabrało odpowiedniego wyglądu. Z pozostałych dodatków to sportowy wydech, klamki zewnętrzne od Vectry B w kolorze nadwozia, i kilka innych drobiazgów. Z biegiem czasu zmieniłem również tylne lampy na „cleary” i zamontowałem xenony w reflektorach.
W czasie wakacji ubiegłego roku poczyniłem kolejne zmiany: zrobiłem delikatny remoncik blacharski Viki, a przy okazji zmieniłem kolor na bordowy metalik, przedłużyłem maskę oraz założyłem z przodu tylne klamki bez zamków, oczywiście od Vectry B. Zlikwidowałem również boczne listwy i srebrny pasek biegnący przez całą długość auta po obu stronach, przyciemniłem także szyby. Przed zimą poczyniłem kolejny zakup, czyli 17-calowe felgi z oponami 205/40, ale zdążyłem na nich pojeździć tylko kilka dni, ponieważ spadł śnieg, więc czekają w garażu do wiosny.
Tuning Opel Vectra A – zmiany wewnętrzne
Zmiany zagościły również wewnątrz samochodu, ponieważ pojawił się m.in: system car audio…
Oczywiście, nie obyło się bez car audio. Zamontowałem radyjko z mp3 Kenwood KDC-W409Y, głośniki w drzwiach zmieniłem na Alpine SXS-1757 a w bagażniku wylądował sobwoofer Blaupunkt GTB 300 ze wzmacniaczem Kenwooda. Co do wnętrza to założyłem fotele przednie od Opla Calibry oraz zamontowałem niebieskie podświetlenie nad nogami kierowcy i pasażera, oraz w licznikach i przełącznikach.
Tuning Opel Vectra A – zmiany mechaniczne
Czy pod kątem mechanicznym również pojawiły się jakieś dodatkowe modyfikacje?
Jak już wcześniej wspomniałem zawieszenie zostało obniżone i utwardzone, oraz zmieniony został tłumik końcowy a katalizator zastąpiony strumienicą. Do auta zamontowałem instalację LPG ze względów ekonomicznych, ponieważ dużo jeżdżę, a ostatnio zmieniłem seryjny mikser na BLOS (gaźnik firmy BRC) a seryjny filtr powietrza na stożkowy. To na razie tyle jeśli chodzi o zmiany pod tym kątem, ale w planach na wiosnę już jest zmiana z tyłlnich hamulców bębnowych na tarczowe.
Warto wspomnieć również o tym, że samochód zajął pierwsze miejsce w konkursie na najładniejszą Vectrę A na jednym z ogólnopolskich zlotów Opla Vectry. Czy często pojawiasz się na tego rodzaju imprezach?
Jeżeli chodzi o zloty klubowe Vectra Klub Polska, to byłem narazie na jednym ogólnopolskim, ale mam nadzieję, że jeszcze na niejednym się pojawię, bo takie imprezy to wspaniała okazja, ażeby poznać nowych ludzi, wymieniać się doświadczeniami, no i oczywiście nie ma co ukrywać, dobrze się bawić. Byłem również na kilku lokalnych spotach oddziałowych i przyznam, że wspominam je równie miło. Oczywiście jeżeli czas mi na to pozwala, no i oczywiście fundusze, to staram się uczestniczyć również w innych imprezach motoryzacyjnych. Jedną z większych, na których byłem ostatnio, były zawody na 1/4 mili King Of Europe w Kamieniu Śląskim na wakacjach 2007.
Czy w przyszłości Vectre czekają dalsze modyfikacje?
Cały czas coś zmieniam, jednak środki finansowe nie pozwalają mi na to w takim stopniu, jakbym tego chciał, przynajmniej nie wszystko naraz. Jeżeli bym miał na to fundusze, to zrobiłbym jeszcze swap silnika na C20LET (204KM), albo przynajmniej C20XE (150KM), żeby autko jeździło tak szybko jak wygląda. Do tego układ wydechowy i lepsze hamulce. Marzy mi się jeszcze tapicerka w jasnej skórze… Myślę, że jakbym zrobił te rzeczy, to już byłby koniec wszystkich przeróbek i mógłbym się cieszyć jazdą moją Viki.