Jesteś właścicielem Seata Leona, jednego z ładniejszych modeli tej marki, skąd pomysł na właśnie taki samochód?
Wcześniej miałem 130-to konne Audi A3 TDI i w sumie to szukałem właśnie takiej A3, niestety ciężko się takiej wtedy szukało ponieważ te silniki były nowością na rynku, a że trafił się Leon to długo się nie zastanawiałem.
Tuning Seat Leon 1.9 TDI I gen
Pod maską Twojego samochodu znalazł się silnik diesla, czy był to pomysł na oszczędność czy był on wybrany z powodu możliwości jego modyfikacji?
Wybór był podyktowany oszczędnością i tym, że w mojej rodzinie od zawsze jeździło się dieslami, więc niejako z tradycji kupiłem TDI, wydawał mi się wtedy całkiem szybki.
W Twoim przypadku silnik został kompleksowo zmodyfikowany, jakie zaszły w nim zmiany?
Zmiany całkiem kosmetyczne: silnik odprężony, lekko obrobiona głowica, wałek rozrządu Grundlera, układ dolotowy z kwasówki z wydajniejszym IC, układ wydechowy z kwasówki 3″ DP i 2,5″ reszta z jedną przelotową puszką na końcu, mocniejsze sprzęgło no i oczywiście szczypta smaku w postaci dużej turbiny dzięki której wszystko wcześniejsze nabiera sensu. Oczywiście wszystko trzeba było jakoś ogarnąć, a zajął się tym Patryk z firmy CompSport.
Jakimi osiągami dysponuje obecnie Twój silnik?
Ostatnia zmierzona wartość to 236KM i 407Nm, niedawno nastąpiła kosmetyczna zmiana w programie i jest troszkę więcej ale nie byłem jeszcze na hamowni. Samochód generalnie odpycha się już całkiem przyjemnie. W międzyczasie trzeba było zainwestować w lepsze hamulce, żeby dało się to wszystko zatrzymać jak już się rozpędzi.
Czy oprócz zmian mechanicznych w samochodzie zaszły jakieś zmiany stylistyczne w wewnątrz jak i na zewnątrz?
Na samochodzie zawitał przedni zderzak od wersji Cupra, tylni od wersji Cupra R, do tego 18″ felgi z oponami które potrafią przenieść osiągi na asfalt. Wszystko co doszło w środku to dwa wskaźniki Defi, jeden pokazujący ciśnienie doładowania, a drugi ciśnienie oleju.
Jakie plany na przyszłość – dalsze rozwijanie Leona czy zakup nowego samochodu, jeśli tak to jakiego?
Samochód na wiosnę dostanie chłodnicę oleju i to będzie koniec jego modyfikacji, zostawiam sobie go jako samochód po bułki i na wakacje. Do zabawy mam zamiar sprawić sobie jakąś benzynową cztero napędówke, najprawdopodobniej będzie to RB26DETT bo ma potencjał.