Zanim przejdziemy do głównego bohatera tego artykułu, opowiedz nam jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją?
Toledo jest moim pierwszym autem osobowym, wcześniej jeździłem autem służbowym które niestety nie było zbyt dobrą bazą do tuningu. Marką Seat interesowałem się od początku mojej przygody z motoryzacją, duże znaczenie na wybór tej marki miała strona www.seat-racing.pl która skupia jedne z najlepszych i najszybszych aut marki Seat w Polsce. Dzięki temu właśnie wiedziałem że moja przygoda z Seat’em będzie trwała dosyć długo…
Aktualnie jesteś posiadaczem Seat’a Toledo III (2.0 TDI 16V BKD) – dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?
Jest to auto duże, dosyć kontrowersyjne w wyglądzie, nie każdemu się podoba tył tego auta. Wybrałem ten samochód ponieważ bliźniaczy Seat Altea był autem jak dla mnie zbyt „damskim”, natomiast Toledo wydawało się bardziej męskie. Poza tym większość osób wybiera auta bardzo popularne takiej jak np. Honda CRX, których jest bardzo dużo. Ja chciałem przerabiać takie auto, które będzie „rodzynkiem” w tym gronie.
Tuning Seat Toledo
W Toledo pojawiło się sporo ciekawych zmian, zacznijmy może od tych które pojawiły się pod kątem stylistycznym…
Auto seryjnie nie prezentowało się zbyt okazale, jednak pare zabiegów i zmian przeprowadzonych zupełnie odmieniło wizerunek Toledo. Na początku zmieniłem felgi z seryjnych 16″ na 19″ calowe pochodzące z Audi A8, następnie zmienione zostało zawieszenie na sportowy odpowiednik marki KW, dzięki któremu auto stoi 45mm bliżej ziemi. Zmiany z zewnątrz nie są bardzo spektakularne, chciałem tylko delikatnie podkreślić niektóre zalety tego auta. Z przodu pojawił się zderzak od Alteii FR, który zastąpił niezbyt udany seryjny produkt, zostały zmienione również lampy na odpowiednik bi-xenonowy również z modelu Altea fr. Zamontowano również profesjonalny zestaw czyszczący szkła reflektorów. Poza tym zlikwidowano znaczek z grilla oraz dołożono dokładkę pod grill od nowego Leona Cupry.
Z tyłu natomiast zmieniono lampy na te z ciemnym wkładem z pakietu Seat Sport, pomalowano tylny zderzak ala Cupra. Wymieniłem również tylny tłumik na sportowy odpowiednik, końcówki zostały wykonane na zamówienie i jak przystało na TDI zostały one skierowane w dół. Przyciemniono również szyby.
Wnętrze samochodu również nie pozostało bez zmian…
Zmiany w środku są bardzo delikatne, i obejmują wymianę seryjnych pedałów na te bardziej sportowe z nowego Audi S3. Wymieniłem także zegary na te z wyświetlaczem MAXI-DOT. Wymieniono także gałke zmiany biegów na tą pochodzącą z nowego Leona Cupra. W firmie taxiserwis.pl został również wykonany słupek pod 2 zegary monitorujące pracę silnika. Audio również nie mogło pozostać seryjne więc na początek seryjne radio zostało zastąpione na odpowiednik JVC. Seryjne głośniki zamienione zostały na odpowiedniki firmy Hertz HV, zamontowany został również subwoofer firmy Blaupunkt + wzmacniacz tej samej firmy, zdecydowałem się również na montaż kondensatora firmy Dietz, oraz montaż dodatkowego monitora podsufitowego + DVD firmy Dietz.
Kolejny zmiany to modyfikacje pod kątem mechanicznym…
W chwili obecnej auto posiada zmienione oprogramowanie silnika przez firme Diagtronik, co zapewniło mu dodatkowy zastrzyk mocy (180KM i ponad 400 Nm). Zastosowano również sportowy wkład filtra powietrza marki K&N oraz wytrzymalsze sprzęgło wraz z nowym kołem dwumasowym. Jak wiadomo mocne auto trzeba też czymś zatrzymać więc wymieniono hamulce na model ATE Power Disc oraz bardziej wytrzymałe klocki Green Stuff.
Czy w przyszłości Toledo czekają kolejne modyfikacje?
Tak, napewno zostanie zmienione zawieszenie na zawieszenie gwintowane, tarcze na 312mm. Samochód czekają również dalsze modyfikacje mechaniczne – w najbliższym czasie w aucie zagości 3″ wydech na jednym tłumiku, oraz bardziej wydajne turbo, dzięki któremu moc powinna wzrosnąć do około 230 km. Reszta zmian będzie już bardziej „delikatna” – sama kosmetyka…