Toyota Supra mk4 tuning 1

Toyota Supra IV 1250KM

Oficjalnie Supra jest uważana za najmocniejszy i najszybszy samochód w Polsce (w roku 2009), należy do niego również rekord prędkości 361,9 km/h – czy do tej pory nie udało nikomu się pobić tego wyniku?

Wydaje się, że jeszcze długo nikt nie pobije tego wyniku. JC AUTO TUNING DIVISION wraz z Shell postawiło poprzeczkę na bardzo wysokim poziomie. Być może, że sami będziemy podchodzić do bicia rekordu w przyszłym roku, może uda się pokonać barierę 400km/h.

Toyota Supra mk4 tuning 2

Toyota Supra mk4 Tuning

Kiedy zrodził się pomysł na budowę najmocniejszego bolidu w kraju?

W 2003 roku rozmawiałem z Jackiem Wicenciakiem właścicielem Perfect Service JSS na temat naszych dotychczasowych modyfikacji aut. Właśnie sprzedałem 500 konnego 300ZX TT i razem z Jackiem postanowiliśmy zbudować coś extremalnego nadającego się do codziennej jazdy po ulicy. Zdobycie tytułu mistrza polski na 1/4 milii w 2004 roku było dużym zaskoczeniem ponieważ nie budowaliśmy Supry do wyścigów na 1/4 milii.

Toyota Supra mk4 tuning 3

Opowiedz o zmianach jakie zaszły od samego początku w Supra mk4?

Supra została zbudowana od początku do końca przez Perfect Service – JSS (Japan Sport Service) mimo tego, że pierwszym sponsorem była konkurencyjna firma. Nadwornym mechanikiem od początku projektu, czyli od 2004 roku był Jacek Wicenciak, właściciel JSS. Dzięki jego wiedzy oraz determinacji Piotra Dobrowolskiego powstał najmocniejszy bolid w naszym kraju. Cały silnik został zbudowany w oparciu o kute elementy z USA. Zamiast dwóch sekwencyjnych turbin JSS zamontował jedną wielką lochę.

Choroba wieku dziecięcego to spalony szósty tłok przez chrzczoną benzynę. Od tego momentu Supra jeździ tylko na V-Power Racing

Toyota Supra mk4 tuning 4

Toyota Supra IV 1250KM – ostatnie modyfikacje:

  • wymiana sprzęgła EXEDY na nowe trzytarczowe,
  • zawieszenie śrubowe APEX,
  • kompletny układ wydechowy PIPER EXHAUST (musieliśmy mieć lepsze odprowadzenie spalin ze względu na wzrost mocy z 949 KM do 1250KM),
  • ostre wałki PIPER CAMS 272 stopnie (stare wałki HKS 264 stopnie były zbyt delikatne),
  • instalacja podtlenku azotu HIGHPOWER Wizards of NOS typu direct port (zainstalowana w celu likwidacji turbo dziury oraz minimalnego wzrostu mocy),
  • komputer MAXIMISER firmy HIGHPOWER (zastąpił kontrolę trakcji Race Logic i obecnie jest odpowiedzialny za progresywny wtrysk podtlenku optymalny dla danej nawierzchni / przyczepności),
  • wzmacniacz zapłonu MEGA SPARK firmy Perfect Power,
  • szerokopasmowa sonda Perfect Power,
  • komputer typu stand alone Perfect Power XMS do sterowania pracą silnika,
  • elementy zawieszenia POWERFLEX (w celu poprawienia właściwości jezdnych),
  • tarcze i klocki BLACK DIAMOND,
  • metalowe przewody hamulcowe BLACK DIAMOND,
  • dwa zaworki ECOTEK CB26-P,
  • w celu zmniejszenia temperatury w chłodnicy wlaliśmy dodatek PRO BLEND – temp. spadła o 10 stopni przy zachowaniu tych samych warunków pracy,
  • turbo timer Auto Gauge,
  • shift light Auto Gauge,
  • kolektor wydechowy owinięty taśmą THERMO-TEC w celu przyspieszenia prędkości spalin, dodatkowo by jeszcze lepiej osłonić elementy silnika od rozgrzanego kolektora taśmę pokryliśmy sprayem termoodpornym THERMO-TEC,
  • short shifter B&M aby padł rekord na 1/4 mili,
  • śruby ARP,
  • szpera QUAIFE aby padł rekord na 1/4 mili,
  • maska carbonowa Just Top Auto aby było lżej silnikowi nad którym leży maska,
  • lekkie błotniki Just Top Auto aby było lżej felgom ATS DTM Competition.
  • Myśleliśmy nad pomalowaniem bolidu na jakiś cool kolor, ale nie znaleźliśmy nic bardziej obciachowego od obecnego 🙂

Toyota Supra mk4 tuning 5

Rozumiem że ten projekt został juz zakończony, czy też w przyszłości szykują się kolejne modyfikacje Supry?

Nie został zakończony, bo takie projekty nigdy się nie kończą

Ostatnio pojawiły się pogłoski że 1250 konna Supra to nie ostatnie słowo JC Auto Tuning Division…

Zgadza się, planujemy zbudowanie najszybszego drogowego auta w Europie opartego na mojej Suprze. Totalnym modyfikacjom zostanie poddana karoseria aby na osi napędowej pojawiły się super szerokie opony, poprawimy aerodynamikę auta. Minimalnie podniesiemy moc do wartości w okolicach 1400 KM. Modyfikacjami zajmie się ten sam mechanik, który dłubał moje wszystkie auta – Jacek Wicenciak z JSS Perfect Service. Sponsorami będą: www.tuning.jcauto.pl oraz Shell.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *