Toyota Supra MK IV - Specter 1

Toyota Supra MK IV – Specter

Zacznijmy może od tego jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją?

Własciwie to zaczęła się gdzieś w okolicach 3 klasy podstawówki, czyli wtedy, kiedy dosięgałem pedałów i widziałem coś ponad kierownicą. Moja mama miała wtedy Mazde 626 w 2 litrowym dieslu, coś koło 60 koni. Pozwalała mi nią jeździć na działce pod Augustowem po leśnych drogach. Gdy miałem 15 lat, zdarzało mi sie już jeździć samochodem mamy (wtedy już Hondą Accord) do liceum, ktore mieściło sie w centrum Warszawy, jakieś 10km od domu. Oczywiście rodzice nic o takich wycieczkach nie wiedzieli, a i samochod zostawiałem ze dwie ulice dalej od szkoły, żeby żaden nauczyciel tego nie zauważył 🙂

Ogólnie po ulicach Warszawy, mając 15-18 lat bez prawa jazdy zrobilem ok 3 tyś km. Zaś kilka dni po kupnie Supry, w 2003 roku na parkingu podszedl do mnie pewien chłopak, ktory powiedział ze ma warsztat, ktory serwisuje i tuninguje takie samochody i jeśli bym chciał, to mam się do niego odezwać. Zadzwoniłem do niego jakiś czas później, okazało się wtedy że ten chlopak to Brt, właściciel firmy TomaRacing. I to on tak naprawde pokazał mi co to znaczy przygoda z takim sprzętem jak Supra. I tak po dziś dzień Brt opiekuje się moim samochodem.

Toyota Supra MK IV - Specter 2

Tuning Toyota Supra MK IV – Specter

Jak już wiemy, obecnie jesteś posiadaczem samochodu Toyota Supra MK IV – co zadecydowało o tym że zdecydowałeś się na zakup Supry? Czy przed ostateczną decyzją o zakupie auta, w gre wchodziły również jakieś inne marki?

Pierwszy raz Supre zobaczyłem w 93/94r i wtedy wymarzyłem sobie, ze jak dorosne, to taki samochod będzie mój. I jest 🙂 Zanim trafiłem na ten konkretny egzemplarz, w gre wchodziły jeszcze takie samochody jak Nissan 300ZX, Evo, Impreza STi.

Toyota Supra MK IV - Specter 3

Samochód przeszedł kilka dodatkowych modyfikacji – opowiedz może o nich…

Moj samochód dostał znacznie większy intercooler Megan Racing, orurowanie zostało natomiast zmienione na stal nierdzewną, z gumopodobnego tworzywa jakie było w serii. Pojawił sie też 3-calowy wydech, zrobiony na zamówienie przez Marcina z TomaRacing, wraz z końcowym tłumikiem Megan Racing. Samochód dostał większe ciśnienie doładowania, oraz zawór upustowy Greddy Type-S. Aktualnie samochód dysponuje mocą 370KM / 500 Nm.

Toyota Supra MK IV - Specter 4

Czy w najbliższej przyszłości szykują sie jakieś dodatkowe zmiany w samochodzie?

W najbliższym czasie nie planuje żadnych zmian w samochodzie. Aktualnie od 2 tygodni stoi w garażu i zapewne postoi aż do wiosny, jak co roku. Może pokusze się też o nowe głośniki i radio.

Toyota Supra MK IV - Specter 5

Na koniec warto również wspomnieć że jesteś posiadaczem jeszcze jednego samochodu, służącego do jazdy na codzień a mianowicie Nissana Patrola – czyżby również miłość do offroad’u?

Powiedzmy sobie szczerze, Supra totalnie nie nadaje sie do jazdy w zimie. Nie jest również samochodem praktycznym. A więc mam dom pod Augustowem, 7km od drogi asfaltowej w środku lasu. W tych warunkach Supra wogóle nie zdaje egzaminu. W 2005 roku kupiłem Nissana Patrola i jestem z niego bardzo zadowolony. Co do off roadu to owszem, zdarza mi się gdzieś pojechać z kolegami w kilka samochodów i utaplać się w błocie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *