Tuning VW Corrado TDI 1

VW Corrado TDI – Daniel

Jak zaczęła się u Ciebie przygoda z tuningiem?

Tuning jest związany między innymi, z samochodami a z nimi mam styczność od malutkiego. A tak na serio zainteresowanie tuningiem zaczęło się, odkąd zrobiłem prawo jazdy w wieku 18 lat i zacząłem tuningować pierwszego malucha i ścigać się nim. Później były kolejne samochody i kolejne aż do dziś, kiedy jestem takim człowiekiem, który nie umiałby jeździć bez fajnych felg, gleby itd.

Tuning VW Corrado TDI 2

Tuning VW Corrado TDI

Twój samochód to VW Corrado, czemu akurat ten model?

Większość moich samochodów było unikatowe (mało popularne). Kilka lat temu było Vento gdzie tylko policja takie miała i żadnego takiego stuningowanego nie widziałem. Tak samo było z Corrado, było przypadkiem i tyle, miało być inne i jest na pewno.

Jesteś posiadaczem jednego z szybszych tego typu samochodów w naszym kraju. Co znajduje się pod maską twojego Corrado?

Został zainstalowany cały silnik z całym osprzętem z Golfa 4 TDI o mocy seryjnej, 130 Ps wraz z skrzynia 6 biegową. Jest to najbardziej podatny na tuning silnik i najbardziej popularny u nas w Polsce. Jestem dumny z tej decyzji, po pierwsze jest to bardzo szybkie auto, po drugie ekonomiczne, bo spalanie to w zależności od jazdy to od 6-9 litrów na 100KM.

Tuning VW Corrado TDI 3

Tuning VW Corrado TDI – Silnik

Silnik raczej nie pozostał seryjny, jakie zmiany w nim zaszły?

Silnik został całkowicie wyremontowany i z tuningowany przeze mnie własnoręcznie wraz z pomocą Jacka Jakimówa (Evolution) z firmy Evolution Motor Sport z Wrocławia. Zmienione zostało turbo na większe, a co za tym idzie Intercooler także musiał być wymieniony na wydajniejszy. Wydech został kompleksowo zmodyfikowany, począwszy od powiększenia średnicy na 70mm po usunięciu wszystkich zbędnych elementów hamujących spaliny. Podniesienie mocy pociągnęło za sobą podniesienie wydajności układu paliwowego. We wnętrzu silnika została obrobiona głowica Stage 3, seryjny wałek rozrządu ustąpił miejsca sportowemu odpowiednikowi HP. Modyfikacje nie ominęły tłoków i korbowodów, zostały one wywarzone. Aby utrzymać tak duży moment obrotowy trzeba było pokusić sie o spiekowe sprzęgło wraz ze wzmocnionym dociskiem.

Tuning VW Corrado TDI silnik

Tuning VW Corrado TDI – Osiągi

Jakim osiągami obecnie możesz się pochwalić?

Po wystrojeniu wszystkie modyfikacje dały 245KM i 450 Nm. Seryjnie na tym silniku było 139KM, a na wcześniejszym było 136 KM

Tuning VW Corrado TDI – Zmiany wizualne

Twój samochód oprócz mocnego silnika, przykuwa wzrok odważną stylistyką, co było inspiracją do stworzenia takiego cuda?

Miało być po prostu inne, budowałem je u siebie w warsztacie (Blacharstwo-Lakiernictwo Pojazdowe GULIWER) wiec miało być wizytówką firmy. Błotniki tylne zostały poszerzone o 12 cm na stronę, natomiast przednie o 7cm by pomieścić nowe felgi. Lampy przednie zostały przerobione na xenony, lampy tylnie to białe In-pro. Pojawił się badlook i wkomponowano także w maskę wloty powietrza od busa VW T3. Całe nadwozie zostało wygładzone. W przednim zderzaku pojawił się wlot na IC, w którym zostały wkomponowane poprzeczki takie same jak w grillu, pochodzą one z Skody Felicji. Tylni zderzak został wygładzony.

Tuning VW Corrado TDI 5

Dziś chętnie bym zmienił kolor i inne rzeczy, ale wtedy to było modne. Czas pokaże – jeśli zostanę przy Corrado dalej to nadwozie na pewno zmieni barwę i zostaną zakupione nowe koła 18 calowe.

Jakie plany na przyszłość – zmiana samochodu czy dalsze modyfikacja Corrado?

Przyszły już nowe części do corrado jak np. inny kolektor ssący i większe pompowtryskiwacze. W planach jest jeszcze większe turbo i całkowicie zmieniony układ dolotowy filtra powietrza. To będzie juz chyba koniec inwestycji dla tego auta, ponieważ równolegle budujemy nowy projekt tylko i wyłącznie na zawody na 400m i obecnie mamy już skompletowane 90% części wraz z autem, lecz szukamy dofinansowania z jakiejś firmy, bez tego nie uda nam się wystartować i skończyć naprawdę ciekawie zapowiadającego się projektu.

Tuning VW Corrado TDI wykres z hamowni

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *